Paaukok

Kodėl viešbučiai turėtų atsisakyti narvuose augintų vištų kiaušinių? 5 priežastys

Vieni iš verslų, su kuriais siekdami išlaisvinti vištas iš narvų bendradarbiauja Tušti narvai – viešbučiai. Kaip ir kiti verslai, savo patiekaluose viešbučiai sunaudoja daug daugiau kiaušinių nei net ir labiausiai užkietėję kiaušinių mėgėjai. Įtikinus vieno viešbučio vadovybę pereiti prie etiškesnių kiaušinių (ką padaryti darosi vis lengviau augant į etiką atsižvelgiančių vartotojų skaičiui) poveikis gyvūnams bus šimtus kartų didesnis nei bandant įtikinti atskirus žmones vieną po kito.

Žemiau pateikiame pagrindines priežastis, kodėl viešbučiai turėtų būti tas verslo sektorius, nuo kurio Lietuvoje turėtų prasidėti 3 numerio kiaušinių pabaiga.

1) Svetingumas. Viešbučiai – tai svetingumo verslas. Jie paprastai didžiuojasi tuo ir siekia aptarnauti kiekvieną svečią ypač kokybiškai. Trečiu numeriu pažymėti kiaušiniai ateina iš pačių prasčiausių sąlygų, kur vištos laikomos ankštuose narvuose, nešvaroje ir tamsoje, niekada nemato saulės šviesos ir nejaučia žolės po kojomis, yra apniktos parazitų ir kapojamos nuo nepakeliamų sąlygų suagresyvėjusių likimo draugių. Tiekti kiaušinius iš tokių sąlygų nė iš tolo nekvepia svetingumu ir niekaip nesiderina su svetingo verslo įvaizdžiu.

Vištos viešbučiai

2) Kaina. Viešbučių klientai – pasiturintys žmonės, kurie gali sumokėti už kokybę daugiau. Sumokėti papildomą eurą ar du už pusryčius jiems nesudaro didelio skirtumo. Mokant už kambarį 50-100 eurų nakčiai, yra natūralu tikėtis, kad pusryčiams gausite bent jau aukštesnių nei mažiausi standartai produktus. Nors tarp Lietuvoje narvuose laikytų vištų kiaušinių atsisakiusių viešbučių jau yra ir pora trijų žvaigždučių viešbučių, kai kurie prabangūs, 4-ių ar net 5-ių žvaigždučių viešbučiai, kaip Narutis, Kempinski, Amberton, Congress ar Radisson Blu, vis dar delsia. Keista, kad kai kurie verslai mano, kad aukščiausia klasė ir prasčiausi maisto produktai yra suderinama.

3) Klientų nuomonė. Klientams vis svarbesnė tampa gyvūnų gerovė. 75% lietuvių galvoja, kad auginti vištas narvuose nėra priimtina. Viešbučių klientai – dažniausiai daug keliaujantys žmonės. Natūralu, jie tikisi, kad galės etiškai pavalgyti ne tik savo šalyje (kai kuriose Vakarų Europos šalyse tokių kiaušinių sunkiai berasime), bet ir kiekvienoje šalyje, kurioje lankosi.

4) Lengvas įgyvendinimas. Viešbučiai Lietuvoje, palyginus su kitais verslais, yra nedideli. Jie sunaudoja pakankamai daug kiaušinių, kad turėtų reikšmingą įtaką tūkstančiams vištų, bet nepakankamai daug, kad atsisakyti neetiškų kiaušinių būtų sudėtinga. Kalbėdami su verslais, visada siūlome racionalų pereinamąjį laikotarpį, kuris leistų surasti naujus kiaušinių tiekėjus (ar susitarti su esamais) dėl vištų auginimo sąlygų pakeitimo. Padaryti tai per kelių metų pereinamąjį laikotarpį – vieni niekai!

5) Tą daro visas pasaulis! Didžiausi ir prabangiausi pasauliniai viešbučių tinklai jau atsisako trečio numerio kiaušinių – Hilton, Wyndham, Inter Continental Group, Accor Hotels – tai milžiniški daugybę viešbučių valdantys verslai. Lietuvoje narvuose augintų vištų kiaušinių oficialiai įsipareigojo atsisakyti šešios įmonės – Panorama, Mabre Residence, Crowne Plaza, Holiday Inn, Novotel ir Ibis – sveikinimai jiems!

 

Iš kitų didžiųjų viešbučių tokio sprendimo dar laukiame – kad užtruktų trumpiau raginame parašyti viešbučiams ir paskatinti juos rinktis etiškai. Išgelbėkime vištas iš narvų kartu!

Padėk mums padėti gyvūnams

15 € 40 € 5 € kita suma

Gauk naujienas į pašto dėžutę!

Prisijunk prie tūkstančių žmonių, kurie domisi gyvūnų apsaugos situacija Lietuvoje ir prenumeruok mūsų naujienlaiškį.

×

Patinka tai, ką skaitai?
Užsiprenumeruok naujienlaiškį.